הוראת מוסיקה בגני ילדים
שיעורים שבועיים לאורך שנת הלימודים
יעל ארנון ורד:
חלילנית, מלחינה ומורה למוזיקה – למדה מוזיקה בבית הספר רימון, באוניברסיטה הפתוחה, למדה חינוך מוזיקלי אצל הגברת אורלי צלאל בגישת ח"מל ושיטת גורדון אצל ד"ר מיכל. לימדה טרום כלי בקונסרבטוריון גבעתיים, הנחתה מפגשים של הורים ופעוטות במרכזי הורות וכיום מלמדת מוזיקה בגני ילדים בעמק יזרעאל ובחיפה. מנחה תוכניות קונצרטים חינוכיות בקהילה ומדריכה מורים וגננות בהשתלמויות בפסגות ברחבי הארץ.
הזמנה לגעת במוסיקה ולאפשר למוסיקה לגעת בנו
איזו מן מורה אני?
איני אוהבת את המילה "מורה" אך בהעדר מילה מתאימה אחרת אני משתמשת בה.
לתפיסתי , נחווה השיעור בגן כאירוע מוזיקלי המאפשר חקירה והרפתקה יצירתית. ארוע כזה, על אף שתוכנן מראש, איני יודעת לאן יוביל ואיזה פרות יניב משום שזה תלוי אינטראקציה והתרחשות של הרגע כמו גם בחוויות איתם הגיעו הילדים באותו היום. עם כל מה שנוכח במרחב אנו יוצאים לדרך בהליכה סקרנית ובטוחה.
באירוע מוסיקלי זה קיימים יעדים אך המטרה העיקרית הינה החקירה עצמה המאפשרת למידה והתפתחות משמעותית.
תפקידי להחזיק עבור הילדים את מרחב הלמידה המוסיקלי אך איני מורה להם לאן להגיע או מה לעשות.
על ידי הצעות, מחוות, וחשיפה במידת הצורך, הם בוחרים, לפי הקצב האישי של כל אחד ואחת, איך ובמה לקחת חלק.
תכני המפגשים המוסיקליים- חיבה: חקר, יצירה, ביצוע, האזנה
אלתור והבעה אישית,
הקשבה ויצירה בקבוצה
שירה ונגינה בכלי הקשה ריתמיים ומלודיים
פיתוח השמיעה המוסיקלית והשמיעה הפנימית
היכרות עם סגנונות שונים של מוסיקה מהעולם תוך שימת דגש על מוזיקה ישראלית
משחק
קצב
הנעה
והנאה!
שילוב רפרטואר מוסיקלי עשיר בתכנית הלימודים בגן הילדים תוך הקפדה על איזון נכון בין פעילויות האזנה, ביצוע ויצירה של מוסיקה.